Om

Image

VIFT

The Story of VIFT

Koncert, øl & iværksætteri

Det hele startede i Ringsted Kongrescenter, hvor Miguel (en af vores stiftere) inviterede til en D-A-D testkoncert inden sommerens tour. Venner, kolleger og ikke mindst ligesindede iværksættere var inviteret med til koncert en torsdag aften. En lille flok var samlet, hvor der blev drukket øl, snakket og grinet en masse. Start-up energien var god.



The Story of VIFT

Behovet for et system

Snakken gik over øllene, hvor Miguel - som har et tæt samarbejde med Jesper Binzer (fra D-A-D) - fortalte, at Jesper modtog en masse ønsker om køb af videohilsner fra fans og venner & familie til fans.
Jesper ville rigtig gerne imødekomme sine fans på alle mulige måder, om det er koncerter, autografer eller selfies. Dog manglede han nogle effektive og klare rammer til at systematisere behovet fra fansene, så det nemt og hurtigt kunne udføres uden for meget støj og besværlig håndtering.

The Story of VIFT

En weekend i garagen

Lige inden alle gik ind til koncerten, drøftede to af nørderne på teamet mulighederne for at skabe et effektivt system ud fra de kompetencer, der var til rådighed. Efter koncerten stod weekenden for døren, og frøet, der var blevet plantet hos teamet, begyndte at spire. Henover weekenden tog idéen fart for at skabe et muligt brand og en brugerflade til fans, hvor kendte personligheder skulle udbyde deres hilsner online.
Her kom navnet VIFT til live.



The Story of VIFT

Teamet blev sat

Weekendens arbejde blev præsenteret for teamet, der deltog i koncerten. Her blev det gjort tydeligt, hvordan man kunne bygge et system, der ville imødekomme behovet. Efter at have gennemgået de mulige perspektiver i konceptet og holdt det op imod det team, som sammen skulle løfte opgaven, blev vi enige om at kaste os ud i projektet - at skabe den ultimative fanservice.

The Story of VIFT

Talent Web App'en

Den største udfordring i udviklingen af systemet var at overskueliggøre, hvordan talenterne modtager og får overblik over bookingerne fra fans og pårørende. Specielt fordi man skal kunne knytte en video til hver booking, som sætter gang i en automatisering, hvilket ender med levering af den gode videooplevelse til en fan. Udviklingen af dette system blev kickstartet henover den efterfølgende weekend i garagen, og vi justerer og udvikler fortsat for at give den bedste oplevelse. Vi er startet op med en web app, der er målrettet alle smartphones og mobilenheder og næsten ligner en almindelig app.


The Story of VIFT

Et meget blødt launch

Da vi ikke ønsker, at konceptet skal løbe fra os ved launch, starter vi blødt ud med et par håndfulde, proaktive talenter. Disse talenter får eksklusiv mulighed for at annoncere VIFT-servicen til netop deres fans. Sideløbende er vores talentagenter i fuld gang med at skabe et endnu stærkere hold af nye VIFT-talenter fra mange forskellige kategorier - så stay tuned.

The VIFT team

Hestekræfterne under hjelmen

Image

Lasse Baungaard

lasse@vift.dk
(+45) 2636 8310
Lasse på Facebook Lasse på LinkedIn Lasse på Mail Lasse opkald
Image

Miguel Calderon

miguel@vift.dk
(+45) 2973 4484
Miguel på Facebook Miguel på LinkedIn Miguel på instagram Miguel på Mail Miguel opkald
Image

Tobias Magnussen

tobias@vift.dk
(+45) 2323 2323
Tobias på Facebook Tobias på LinkedIn Image Tobias på Mail
Image

Simon R.

simon@vift.dk
(+45) 2323 2323
Simon på Facebook Simon på Instagram Simon på LinkedIn Simon på Mail
Image

Bjørn Hansen

bjoern@vift.dk
(+45) 2323 2323
Bjørn på Facebook Bjørn på LinkedIn Bjørn på Instagram Bjørn på Mail